Sayfalar

16 Şubat 2013 Cumartesi

BANKA KESİNTİLERİ İLE İLGİLİ FLAŞ AÇIKLAMA



BANKA KESİNTİLERİ İLE İLGİLİ FLAŞ AÇIKLAMA

Banka kesintilerinizi internet üzerinden BİMER yoluyla kolaylıkla geri alabilirsiniz haberimiz www.kpssrehber.com sitesinden sonra, Anadolu Ajans aracılığı ile tüm ulusal haber sitelerinde yer aldı ve Haber Türk TV de (14.02.2013) haberimizi gün boyu vermesi nedeniyle yoğun başvurular nedeniyle BİMER sistemi ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı kitlendi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Bayram Uzunoğlan’ın yapmış olduğu açıklamada “ ‘BİMER’e Başvur Aidatını Geri Al’ Haberi Gerçeği Yansıtmadığını ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığının kitlendiğini” söyledi. (Link:http://www.sikayethaber.com/haber/bddk-baskani-oztekine-tepki-bakanligi-kitledi/3349)

Bugünde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı haberi yalanlamaktadır. Haber tamamen doğru iken buradaki amaç acaba vatandaşlarımızı mı korumak bankaları mı? Gümrük ve Ticaret Bakanlığı yaptığı açıklama da banka kesintileri ile ilgili yine kendilerinin kurmuş olduğu www.tuketici.gov.tr sitesinden neden bahsetmiyor. Çünkü tüketiciler kolaylıkla e-devlet şifresiyle şikayetlerini www.tuketici.gov.tr sitesinden iletebilirler. BİMER üzerinden yapılan şikayetlerde eğer ki www.tuketici.gov.tr sistemine aktarılabiliyorsa bakanlığın buradaki amacı nedir ?

Haberin tamamıyla doğru olması ve belgelerin de mevcut olması nedeniyle Bilgi Güvenliği ve Tüketici Hakları Danışmanı Hasan İsra Yıldırım aşağıdaki hayli dikkat çekici açıklamaları yaptı:

BEN BAŞBAKANIN YERİNDE OLSAM
SAYIN Bayram UZUNOĞLAN'ı GÖREVDEN ALIRIM NEDEN Mİ?
Sayın Bayram Uzunoğlan'ın haberler gerçeği yansıtmıyor açıklamasıyla, haberin yer aldığı  hangi haber ajansını zor durumda bırakmış ve güven kaybetmesine neden olmuştur? Oysa haber tamamen doğru ve belgelidir. Sayın Bayram Uzunoğlan tarafıma ulaşabilirse BİMER üzerinden hiçbir evrak vermeden, banka kesintilerimi geri aldığıma dair belgeleri kendisine iletebilirim. Gerekli araştırma yapmadan, bugün haber ajansını haklı iken zor durumda bırakan bir yetkili acaba yarın hangi kurumu zor durumda bırakır? İktidar karşısındaki bir parti bu hususu meclise taşıdığında Başbakan ve arkadaşları zor durumda kalmaz mı? Her şey belgeli ve doğru olmasına rağmen, olayı yanlış yönlendirmeye çalışmaktadır. Ulusal bir TV veya gazete muhabiri tarafıma ulaşırsa bu haberin doğru olduğuna dair belgeleri kendilerine vermeye her zaman hazırım.

BİMER'e NİÇİN BAŞVURABİLİRSİNİZ?
BİMER'e kurumlarda yaşadığınız haksızlıklarla ilgili aklınıza gelebilecek her türlü şikayetlerinizi iletebilirsiniz. Geçmiş yıllarda her hangi bir mahkemeye dilekçe vermem gerektiğinde BİMER aracılığıyla ilgili mahkemeye gönderdim. Dilekçem daha hızlı şekilde iletilmiştir. Burada yine açıklamakta fayda vardır. Yapmış olduğunuz başvuru hangi kurum ile ilgilisi ise sizin şikayetleriniz , BİMER kanalıyla ilgili kuruma iletiliyor. Hesabımdan yapılan haksız kesintilerle ilgili BİMER'e başvuruda bulunduğum da Tüketici Hakem Heyetine iletilmesi nedeniyle haksız kesilen ücretler iade edilmiştir. BİMER'e yapılan şikayetlerde patlama olması nedeniyle bu şikayetlerle ilgili açıklama yapmıştır.

ŞİKAYETLERDE BANKA KESİNTİSİ YAPILDIĞINA DAİR
EVRAK OLMASI ZORUNLU MU?
Vatandaşlarımızın haklarını aramaları onların en doğal hakkıdır. BİMER zaten vatandaşlarımız için kurulmuştur. Kredi kart aidatı, hesap kesim ücreti … iadesi için vatandaşlarımız BİMER kanalıyla ilgili Tüketici Hakem Heyetine gönderilmesini istemeleri neden yanlış olsun ki. Sonuçta hükümet yetkililerimiz e-devletten bahsetmektedir. Eğer ki vatandaşlarımız banka kesintileri ya da diğer hususlardaki şikayetlerini BİMER üzerinden iletemezse BİMER'in kuruluş aşamasına ters düşmektedir. Çünkü BİMER vatandaşlarımızın yaşadığı haksızlıkların önlenmesi amacıyla kurulmuştur. Banka kesintileri ile ilgili şikayetlerde, illaki banka kesintilerinin yapıldığına dair evrak olmasına da gerek yoktur. Çünkü sonuçta tüketici bu evrakı kaybetmiş olabilir. Bankadan istediğinde banka bir sürü zorluk çıkarabilir. Tüketici Hakem Heyeti de, ilgili bankaya gerekli yazıyı yazdığında tüketicinin beyanının doğru olduğunu açıkça görecektir. Tüketici Hakem Heyeti tüketicilere karşı daha hassas olmalı ve kanunlar tekrar gözden geçirilmelidir. Hesap kesim ücretleri, kredi kart aidatı yasal olmamasına rağmen halen  alınması da ayrı bir çözümsüzlük örneğidir.

BANKA KESİNTİLERİNE DAİR ŞİKAYETLER ELDEN Mİ VERİLMELİ ?
BANKA KESİNTİLERİ İÇİN DE E-DEVLETİ KULLANABİLİRSİNİZ
İŞTE AYRINTI
Aslında şikayetlerin elektronik ortamdan başvurulması için www.tuketici.gov.tr sitesi geçmiş yıllarda kurulmuştur. http://www.tuketici.gov.tr/?wapp=8D0EF0C5-515B-43DD-BC62-709940CA6566 linki incelendiğinde “Size en yakın Tüketici Sorunları Hakem Heyetine burayı tıklarak online başvuruda bulunabilirsiniz.” kısmı yer almaktadır. Konuşmasına devam eden Bilgi Güvenliği ve Tüketici Hakları Danışmanı Hasan İsra Yıldırım “E-devlet şifrenizle başvurunuzu yapabilirsiniz. Banka kesintileri ile ilgili başvuruda kesinti yapıldığına dair evrak illaki gerekli ise ilgili bankanın müşteri hizmetlerini arayarak ya da iletişim kısmından ulaşarak geçmiş yıllara aitte hesap özetlerinizin e-posta adresinize gönderilmesini talep edebilirsiniz. E-posta adresinize göndermelerini talep ediniz ki e-devletten başvuru yapabilesiniz. Eğer ki talebinize rağmen hesap özetini banka size göndermezse e-devlet üzerinden e-şifrenizle durumu bildirerek http://tuketicisikayeti.tuketici.gov.tr/Anonim/AnaSayfa.aspx adresine hesabınızdan yapılan haksız kesintiler için başvuru yapabilirsiniz.” dedi.
Şikayet başvurusu yaparken mesaj alanına kredi kart numaranızın sadece ön yüzündeki 16 haneli kısmını ve banka adını yazmanız yeterlidir. Normal hesaplarda da kart numarasının üzerindeki numaraları belirtmeniz yeterlidir. ÖZELLİKLE GÜVENLİĞİNİZ İÇİN KREDİ KARTLARDA BAŞKA BİR BİLGİ YAZMAYINIZ. Hesabınızdan önceki yıllarda da kesinti yapıldıysa, BAŞVURUNUZDA HESABI KULLANMAYA BAŞLADIĞIM TARİHTEN İTİBAREN, HESABIMDAN KESİLEN, KESİNTİLERİN YILLARA GÖRE İSTENMESİNİ VE KESİLEN BU ÜCRETLERİN GELEN BELGELERE GÖRE HESABIMA İADE EDİLMESİNİ talep ediyorum diyebilirsiniz.
E-DEVLET ŞİFRENİZ SİZE ÖZEL OLMASI NEDENİYLE KİMSE İLE PAYLAŞMAYINIZ. UNUTMAYACAĞINIZ BİR ŞİFRE BELİRLEYİNİZ VE İNTERNET CAFE GİBİ YERLERDE E-DEVLET ŞİFRENİZİ KULLANMAYINIZ. GÜVENLİ OLDUĞUNA İNANDIĞINIZ BİLGİSAYARDA KULLANINIZ. BİLGİSAYARDA ETKİLİ (güvenli) GÜNCEL ANTİ VİRÜS PROGAMI OLMASINA ÖZEN GÖSTERİNİZ. UNUTMAYINIZ PİYASADAKİ BİR ÇOK ANTİ VİRÜS PROGAMI YETERSİZDİR. Size Önerim : Kaspersky Internet Security ... ÜCRETSİZ Kullanmak İSTİYORSANIZ DENEME SÜRÜMÜNÜ KULLANABİLİRSİNİZ. 

BUNLARIDA BİLMELİSİNİZ
Tüketici mahkemelerine başvurmak ücretsizdir. İlgili tüketici mahkemesi banka kesintilerinin iade edilmesine kararına rağmen banka kesintileri iade etmekte zorluk çıkarıyorsa haciz işlemi başlatabilirsiniz. Haciz masrafları bankaya kalır. Tüketici derneklerinden, hukuk sitelerinden yardım alabilirsiniz. Hangi kuruma olursa olsun dilekçe verdiğinizde kabul etmek zorundadır. Dilekçeyi kabul etmiyorum diyemez. Eğer ki size zorluk çıkarırsalar hiçbir şekilde tartışmaya girmeden ilgili kurum ya da kişiyi BİMER üzerinden şikayet edebilirsiniz.

Hasan İsra Yıldırım
Bilgi Güvenliği ve Tüketici Hakları Danışmanı
0 542 518 1981
twitter.com/sadebirsevgi
hiyildirim@ymail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder